tisdag 21 juli 2009

Första dagen i skolan

52 Hornby street

Ivrig som ett lekisbarn skuttade jag upp ur sangen klockan sex i morse, betydligt mycket tidigare an senaste veckors uppvaknanden. Med min egen dundergrot, gjord pa havregryn, linfron, solrosfron, russin och banan, i magen smasprang jag till taget i soluppgangen. (Ja, det ar ju vinter har ni vet, och da blir det morkt vid 17tiden och ljust vid 7tiden. Det var en riktig shock forsta dagarna faktiskt. Men det marks redan skillnad i dagslangd sa det ska nog andras snart...)
Födelsedagskalas för vår vän Nikki

Efter aningen forvirrat runtspringade i snirkliga korridorer hittade jag tillslut mitt klassrum. Yes, Sandra fran finland, som jag lart kanna via orientation week har, ska lasa samma kurs!

Tyvarr kom aldrig lararen till klassrummet sa darfor sitter jag nu har i biblotektet, nagot mindre exalterad och vantar pa min nasta forelasning. Management etics & Corporate governence heter kursen och handlar om just foretags skyldigheter och hur foretag kan vinna pa att tanka langsiktigt. Jag ser verkligen fram emot denna kurs sa jag hoppas att det faktiskt dyker upp en forelasare denna gang.

Igar kvall var jag och ett gang skandinavier pa bio och sag Harry Potter -filmen. Den 6:e i ordningen. Det var visst varldens 3:e storsta biograf med 3D film sa alla fick sitta med stora glasogon. superhaftigt, kanndes verkligen som jag var med i filmen och att allt hande runt omkring mig! Skrek hogt flera ganger, lutade mig med i svangarna under kvastflygturerna och nickade lyssnande nar Harry och hans vanner satt och pratade med mig. Lite besviken pa slutet men overlag en bra gjord film, med extra plus till karaktarerna och allt runt omkring.
Jag och Linda provar "Footy", Australiensisk fotboll

Nu ska jag nog ga och ladda upp med en kopp kaffe, mina onsdagar haller i gang i ett fram till 20. Men da ar jag trots allt ledig alla mandagar och tisdagar...


2 kommentarer:

larselindvall sa...

Ser fram mot nästa inlägg. Här hemma skinner solen idag. Mamma har åkt till tävling i Sundsvall. Din bror har ej kommit upp än. Jag och farmor skall åka till Björnparken i Orsa idag, sitter och väntar på henne.

P&K far

larselindvall sa...

Solen skiner och inget annat!:-)