söndag 27 maj 2007

Maskrosludd och tårtkalas

Jag blev akut-barnvakt åt mina kusiner i torsdags. Farbror Per skulle åka till Cypern och den andra barnvakten hade lämnat återbud. Så nu har jag fått en liten glimt in i föräldravärlden med mellanstadiebarn. Handling och matlagning, skjutsande hit och dit på olika aktiviteter, läxläsning och självklart syskonbråksutredning. Under helgen lämnade jag över ansvaret till våra tremänningar på "Herrgår'n". Då var det istället dags för födelsedagsfirande.
Lilla Freja hade fyllt sitt första år några dagar innan, liksom Britta fast hon sitt 25:e. Meta blev också ett år äldre men hon har tappat räkningen. Tårtkalaset började klockan två med tjocka släkten. Det fortsatte sedan inpå natten men då var det i huvudsak ungdomar som tillsammans skapade en stämning som nog bara kan fås i en vacker ladugård med levande ljus, en öppen eld och musik i massor. Per hade kvällen till ära skrivit en rykande färsk dikt om John Diern, Bryssel och allting mittemellan. Ja... Glädje och harmoni.

Idag har vi haft Da Flo-möte och som vanligt kommer nog årets upplaga bli den bästa hittills! Saft och maskrosludd i den värmande solen, kärlekskänslor som aldrig kommer ta slut. Sista hela veckan i skolan nu och jag ska njuta av varje sekund!
På återseende!

Inga kommentarer: