torsdag 7 juni 2007

"Solstrålen knackar på fönstret..."

Klockan sex vaknade vi av en solstråle som kikade in på oss och strax därefter morrandet av en Ford Mustang. I tisdags var det nämligen dags för Annas student i Älvdalen och studenten till ära hade vi lyckats låna en cool-cab att glassa runt i. Jag lindade en sjal om håret och drog på solbrillorna a' lá en 50tals filmstjärna sedan bar det , riktigt snabbt, av. Vi träffade många gamla vänner, bl. a. Lotta från ishotellet som klippt av sig dreadsen och skaffat finfrisyr. Anna fick stipendie för årets guide vilket vi alla gladde oss åt mellan glassarna. Det blev karavanåkning på vägen hem med en hel del spurter från oss. Det är kul att köra snabbt när man kan ;)

Hemma i hagen väntade fin mottagning med champagne och paket hit och dit. Mumsig buffe, släkt och vänner och en solnedgång utan dess like ute på "dyngsta'n". (Bilder kommer snart...)
-Och vinet, det var gott!

Nästa dag fick Mats, efter viss tveka, med mig på lite paddling . I den strålande solen var det bara skönt att ta sig en simtur då och då trots att inte temperaturen överstigit 11C än. Provade på eskimåsväng också men har inte riktigt satt den. Känner att jag kommer på det ibland, men sen när man hänger där, uppåner, så blir allt så bakvänt på något underligt vis. Paddling är i och för sig en underlig sport med underliga utövare. Men det är roligt också, speciellt när det går bra och jag känner att jag överträffar mig själv.

Efter paddlingen åkte vi till hagen och hade möte på möte. Först ut var Daflo, vår festival som kommer bli grymt bra. Därefter för 3M som vi ska anordna en företagsaktivitet för nästa fredag. Phu! Mycket organiserande blir det... Men ack så roligt!

Idag har vi haft brännbollsturnering hela dagen på skolan. Jättekul och min kära klass kämpade så tappert. Mot slutet fick jag och min medklassföreståndare rycka in och hjälpa till. Det hjälpte inte för resultatet men vad gör väl det när vädret är på topp och alla är glada?

Imorgon tar Borlänges gymnasieskolor studenten och då kan det nog bli lite fest. HEJ så länge!

Inga kommentarer: