torsdag 24 september 2009

Spring Break

Torsdag kväll och jag har överlevt! Den senaste veckan har förflutit i sann Uppsala anda, med schema så tight att till och med kisspauserna måste bokas in. Jag hade lyckats samla alla mina uppsatser och presentationer till en och samma vecka, då får man stå sitt kast. Det har ju å andra sidan inneburit att jag haft en hel del fritid innan, och enbart har tentaplugg när jag kommer tillbaka igen. Härligt! Nu, i efterhand, är det mycket väl värt det. Igår hade vi en grupp presentation på fallet Enron, med fokus på reglering och management etik, idag var det presentation inom ledarskap. Trots all skola håller jag fast vid mitt Malin-motto, att aldrig säga nej till något roligt, så det har blivit en helt del underhållning mellan raderna också. I fredags hade Christian, norrman -bosatt i danmark men med svenska inneboende, dvs han talar de tre språken flytande, födelsedagsfest i Skandinavisk manèr. Jag och Linda passade på att "Brand:a" sverige och drog på oss de blå gula färgerna, vilket ledde till omedelbar succé! (Även om resten glömde utklädnaderna hemma!)

I lördags bröt vi oss ur vår "comfort zone" och åkte in till stan för lite bar-hoppande i det berömda Fitzroy area, Brunswick street. Innan vi for hem såg vi att världens, näst efter citronöl och corona, godaste öl Little Creature har sitt bryggeri och tillhörande servering där, så dit kommer vi garanterat styra stegen igen. I onsdags bröt vi studierna för någon timme då vi fått VIPbiljetter till Melbourne premiären av FAMEfilmen. Det bjöds på dansshow som hette duga innan, sen var själv filmen riktigt snyggt gjord och medryckande med creativitet, artisteri och musikglädje vilket gjorde att jag och Linda dansade oss hem, och fortfarande skrålande på FAME låten gick igenom sista plugget innan dagen idag. Händer fortfarande ikväll att det rycker till i kroppen och ett par danssteg bryter ut, OJ vad jag saknar mitt gamla musikal liv ibland. Eller nu.

Väskan har packats i och ur i några dagaras tid vilket betyder att det strax är dags att fara. Fiji väntar runt hörnet och OH vad jag ska njuta.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du ska veta gumman, att jag läser din blogg nästan varje dag! Saknar dig oerhört mycket! P.s fan va snygga ni är:) puss