söndag 20 december 2009

Byron Bay

Byron Bay - alla backpackers paradis. Linda var har pa sin australienresa for fem ar sedan och med hennes och alla andra australien resenarers vitsord var det givet stop for sol, surf, harliga manniskor och party. Vi kastade jeans och varma trojor pa tasmanien och flog mot Byron Bay dar vi motte upp var kara Julia och kastade oss in i den nya kulturen. Manga av vara utbytesvanner fran Melbourne var har och forgyllde tillvaron ett par dagar och vi traffade manga nya ansikten som vi kommer mota upp senare, bade i Sydney och Melbourne. Vadret och vagorna var sadar manga dagar, men lite surf fick vi i alla fall. Bade boggie board och minimal. Gick ratt bra trots omstandigheterna, Matsa skulle varit stolt, och lyckades holla oss borta fran brannmaneterna (en tjej pa vart hostel blev ragalt brand och fick stora rada svullnader som sved sa hon grat.. ) Vi dumpade backpacker-krogarna ganska snabbt och blev istallt stammisar pa Beach hotel. Igar var sista kvallen och det kandes riktigt sorgligt att saga hejda till barpersonal och andra locals pa Beachy och vart kara hostel. Nagon jag inte hade problem med att saga hej da till var var nyablivna room mate, en 65arig engelsk lady som var halvgalen eller redigt drogpaverkad. Hon mumlade hogt for sig sjalv och skrattade oss rakt i ansiktet nar man minst anade det. EFter nagra misslyckade forsok att fa med oss till kyrkan sag hon iaf till att be for oss varje morgon - mot sangarna! Hur kan en manniska bli sa? I det stora hela kanner jag mig lite for gammal/mogen/berest/vanlig for att avguda Byron Bay som de jag pratat med tidigare. Med det vill jag inte saga att jag inte haft det kanon - for det har jag!

Nu bar det av mot Sydney och julfirande,pa ett sa svenskt vis man bara kan,har pa andra sidan jorden. Stora kramar till er alla!

Inga kommentarer: