tisdag 8 december 2009

Into the wild

Team 52 Hornby Street har bytt storstadslivet i Melbourne mot vildmarksaventyr i Tasmanien!

Sista veckorna i Melbourne var valdigt emotionellt omtumlande, trots att vi bada har bestamt oss for att komma tillbaka i tva veckor innan vi flyger hem igen. Men att aka nu innebar anda slutet pa en era och borjan pa nagot nytt. Nastan alla favorit restauranger och pubar besoktes sista tiden och hejda-partyn avloste varandra. Jag var mest lycklig hela tiden och reflekterade hela tiden over hur otroligt lyckligt lottad jag ar som fatt komma hit och vara med om allt detta. Har definitivt haft den basta tiden i mitt liv - so far- och det vill inte saga lite det!

Nu har vi alltsa flygit ner till Hobart och bor hos vannerna familjen Bush. Lindas bror kom pa visit och vi tog var kara hyrbil "Saffen" och roadtripade runt de storsta sevardheterna pa on. Port Arthur, Wineglass bay Lanceston och co. Men storslagnast av allt var anda naturen, breath taking ar ett svar-oversattligt ord som passar precis. En hejdundrande BBQ med hela ganget fick mig att minnas tillbaka till finfina tider tre ar tillbaka i tiden da jag var har sist. Skont att se att mina favoritkaraktarer inte andrats alltfor mycket!! Sonia, James och Jethro tog mes oss till Tin Pot pa Bruny island och bjod pa sann vildmark. Vi hogg ved, plockade musslor och lagade mat under brinnande stearinljus till ljudet av James gitarrplink. En riktig gourmetmiddag som forutom egenplockade musslor bestod av farskfangad Trivella (fisk) fran en kompis i hamnen, en hel Crayfish (hummer?!) fran en annan van i Snug , som stekt i dill o vitlok med en klick cream fraige gjorde en pasta - oforglomligt god.

Vi gjorde hela Bruny med alla vackra strander, hopp i sanddynerna och surf-spaning. Innan vi for hem igen blev vi bjudna pa ostron av Joe and Nicole fran deras oyster farm. Jag ar ett enormt fan av skaldjur, raa som tillagade och svavade aterigen pa moln. Mmm!

Mycket livemusik blir det med fem musikalsande pojkar, och kyliga kvallar runt brasan med sang och mys i ett hem med en familj har varit precis vad jag behovde for att inse hur mysigt at det ska bli att komma hem igen - till min egen kara kara famlj! Men u, forst ska jag och Linda inta stranden i Byron Bay och leva lite rotlost backpackerliv igen. Spannande.
Pa aterseende mina kara!

Inga kommentarer: